Your search results

Kus reklaamida korterit? Pane sõbrad kinnisvara “laikima”.

Posted by UusMaaPluss on märts 9, 2012
| Määratlemata
| 0

Kommentaari artiklile andis Uus Maa Kinnisvarabüroo juhtiv konsultant, kutseline maakler Olga Fjodorova ning Uus Maa juhatuse liige Elari Tamm

Meil on kaks suuremat portaali – city24 ja kv.ee – mille poolest nad erinevad ja kas alati tasub panna kuulutus mõlemale saidile? Mille poolest nad erinevad?
Uus Maa maaklerid kasutavad mõlemat portaali aktiivselt, kuulutused lähevad automaatselt nii City24 kui ka kv.ee portaalidesse. Elukondliku kinnisvara puhul võib ehk märgata, et kv.ee on populaarsem vene suhtluskeelega inimeste seas . Kuid nii maakleritele kui ka korteri või äripinna soovijatele on mõlemad portaalid tähtsad. Kuulutuste lisamisel on kv.ee eeliseks see, et seal on võimalik panna objekte üles väga lühikesele ajaperioodile. See võib olla oluliseks eeliseks city24 ees väiksematele  või siis hinnatundlikematele ettevõtetele või siis eraisikutele.
City24 on kõige tuntuim ning olulisim portal: Klientide esimene valik on alati city24, sealt liigutakse vajadusel edasi juba teistesse portaalidesse. Uus Maa maaklerid kasutavad aktiivselt mõlemat portaali juba ainult selle pärast, et  info oleks kõikidele klientidele kättesaadav.

Kas kumbki sait on rohkem ettevõtjale orienteeritud või on mõlemad võrselt nii ettevõtjale kui ka eraisikule mõeldud?
Väga suurt erinevust ei ole, city24 on lihtsalt märkimisväärselt tuntum. Mõlema saidi ülesehitus on võrdne kõikides otsimootorites võrdne, lahendused ning info lahendatud ühtemoodi, arusaadavalt. Kuna otsingumootor ei tohiks sõltuda sellest, kas otsib eraisik või ettevõtja, siis on nii kv.ee kui ka city24 otsingusüsteemid ühtlustatud nii ettevõtetele kui ka eraisikutele.

Millist lähenemist eelistavad tavaliselt ettevõtted, kes otsivad firmale korterit?
Üldiselt saadetakse läbi portaalide kinnisvarafirmade  üldaadressitele päring, kus kirjeldatakse täpselt lahti oma vajadused ning otsingu eesmärk. Kinnisvarafirmadelt või siis maakleritelt  ootavad ettevõtted oodatakse eelkõige kiiret reageeringut päringule, otse suhtlemist ja otsepakkumisi.

Kui suur osa on tänapäeval facebookis korterite reklaamimisel?
Peale selle, et maaklerid on loonud endale personaalsed ametialased kontod faceBooki keskkond, kus nad avaldavad peale korterite reklaami ka kinnisvaraalast nõu ning annavad olulisi soovitusi korterite ostjatele on FaceBooki loodud ka maakertite koostööportaalid, koostööfoorumid, kus maaklerid vahetavad igapäevaselt infot korterite pakkumiste kui ka koostöö osas.

Kui perspektiivikas see on, et inimesed otse facebookis oma kortereid vahetavad?
Aina enam ilmub FaceBooki kasutajate kontodele info vajadusest üürida, müüa või osta omale kodu/korter. See on täiesti arusaadav ning heakskiitu vääriv tegevus, sest selles kanalis info liigub kiiresti, kuid soovitav on muidugi ka alati maakleri kaasata kas või konsultandina. Maaklerid ise levitavad samuti tihti oma huvitavamaid objekte läbi oma FaceBooki isikliku konto – samamoodi on põhjuseks see, et info liigub kiiresti paljudeni ning FaceBookist võib leida tulemuslikult kattuvate huvidega sõpru, kliente, koostööpartnereid.

Täna eksisteerivad veel ka kinnisvara lehekuulutused, kes vaatavad tänasel päeval lehest kuulutusi? Kas usute, et varsti kolivad kõik sellised kuulutused siiski internetti? Miks?
Alati on olemas kliendid, kes otsivad kortereid ainult läbi  paberlehtede ning tõenäoliselt see kanal töötab veel mõne aja. Seda tehakse nii harjumusest kui ka sellest, et vanem põlvkond pole veel harjunud internetist kinnisvarainfot otsima ning haldama.
Maakleritele on paberväljaannete kanal keerulisem, sest ajalehe kuulutus ning info aegub kiiresti, interneti kuulutustes saab kõike kiiresti muuta, online info on alati adekvaatsem. Alati jäävad alles kliendid, kes vaatavad lehekuulutusi, mis on harjumus. Kuid tõenäoliselt iga järgnev põlvkond kasutab internetti aina enam ning  pikema aja jooksul võib lehekuulutuse osakaal kannatada. Samas on paberleht ka oluline kanal, et jõuda iga kliendini, et maakler või siis kinnisvarafirma on  enam märgatav.

Kas on veel mõned uued või siis mainimata jäänud vanad kanalid, kus inimesed(ka maaklerid) oma kinnisvara reklaamivad?
Uuemad kanalid ongi FaceBook, samuti ei tasu allahinnata paberflaiereid,e-kirjaga saadetavad otsepostitused, blogid. 

Elari Tamm:
„Suhtlusportaalid on kindasti hea võimalus justkui „sõna saata“ oma müügis oleva pakkumise kohta. Kortereid spetsiaalselt nende kaudu ei otsita, pigem tehakse proaktiivset müügitööd, kui luuakse suunatud reklaame Google’i kaudu inimestele, kes on kinnisvara teemadest huvitatud.“

Artikkel ilmus Äripäevas.

Compare Listings