Külalislahkus on iga riigi ja rahva kultuuri lahutamatu osa. Tänavune Kultuuripealinn tahab muuta külalislahkuse programmi raames Tallinna teenindussfääri sõbralikumaks ja informeeritumaks oma riigist ning linnast toimuvast. Kuna Uus Maa maaklerid puutuvad samuti igapäevaselt kokku kohalike elanike ning välismaalastega, siis osalemine külalislahkuse programmis tundus olevat iseenesest mõistetav.
Uus Maa üks põhiväärtusi on ületada klientide ootusi, programmis osalemine andis meile kinnitust, et oleme õigel teel ja samas oli ka mõndagi, mida parandada.
Külalislahkuse programmi osad: – Teeninduskultuur Euroopa kultuuripealinnas |
|
Koolituse käigus jagasid oma ala spetsialistid teadmisi hoolivusest ning professionaalsest ja sujuvast teenindusest.
Koolituse I etapp. Koolitaja Heli Tooman (Tartu Ülikooli Pärnu kolledžist) rääkis külalislahkuse ajaloost ja rahvuslikest eripäradest (näiteks Indias, kus on tugev religioon, külaline on jumal, iga külalist tuleb kostitada ja soosida). Samuti analüüsis ta, kuidas on lood külislahkusega Eestis. Selgus, et üldine tase on hea, kuid kvaliteet kõigub ja ei ole stabiilsust.
Koolituse II etapp. Koolitaja Alar Ojastu, Kultuuripealinna külalislahkuse programmi ametlik koolitaja. Tema teemaks oli “Teenindajast talendiks”. Alar rääkis nn mõnu valemist: kui Sul on mõnus olla, siis Sa pakud ka mõnusat teenindust. Ta tõi ka golfimängu näite: kui muuta 1 mm võrra löögi nurka, siis muutub palli trajektoor 200 m. Ehk, kui muudame igapäevatöös midagi kas või natuke, siis võib see tuua kaasa pikemas perspektiivis suuri muudatusi.
Koolituse III etapp. Koolitaja Riina Varts, Eesti Energia personalidirektor. Siin räägiti järgmistel teemadel:
– Inimeste leidmine
– Eesmärgistamine
– Inimeste motiveerimine
– Inimeste areng
Inimeste leidmine on kõige olulisem etapp meeskonna ülesehitamisel. Maakleri ameti juures ei ole niivõrd oluline suhtlemisoskus kui see, et maakler armastab inimesi. Müügitöö eeldab pidevat pingutamist, uus töötaja peab seda endale teadvustama. Kõige rohkem arendab inimesi tagasiside andmine ja enesereflektsioon. Juht peab 50% oma ajast pühendama alluvatega suhtlemisele.
Marina Hodus, Uus Maa Kinnisvarabüroo äärelinna osakonna juht