Your search results

Alustav ettevõtja ei tohi büroopinda üürida läbimõtlematult

Posted by UusMaaPluss on märts 9, 2012
0

Ajakirjanduses on laialt levinud sõnum, et on saabumas uus majandustõus. See eeldaks palju uusi ettevõtjaid ja loogiliselt võttes uusi büroopindade huvilisi, kuid reaalses elus neid siiski märkimisväärses koguses märgata ei ole. Tegelikult käib äripindade osas võitlus turul olemasolevate klientide pärast. Uusi büroopindu otsivad siiski peamiselt paremaid tingimusi vajavad ja aastaid ärimaailmas tegutsenud ettevõtted. Muidugi on alati ka  mõningaid alustavaid firmasid, kes on hinnatundlikud ja otsivad väikest büroopinda. Kui juba tegutsevad ettevõtted soovivad reeglina üürida ca 90 ruutmeetrist ja suuremat pinda, siis alustavad ettevõtted eelistavad väikest, 15 – 30 ruutmeetrist bürood. Alustav ettevõte otsib erinevalt juba tegutsevatest firmadest südalinnas asuvat büroopinda, kusjuures mugavustele eriti tingimusi ei seata, olulisem on soodne hinnatase.

Tänase turu seisuga on alustavale ettevõttele üsna palju pakkuda. Olulist rolli büroopindade turul on hakanud Tallinna büroopindade turul täitma nn „büroohotellid“, millede tulek turule aastaid tagagi oli vaevarikas,  kuid nüüdseks on nad leidnud endale sobiva sihtrühma. Büroohotellid on heaks laheduseks alustavatele ettevõtetele, kes vajavad esialgu ainult ettevõtte aadressi registreerimist, sekretäriteenust, kes on lühiajaliselt kohalikul turul, ei vaja esialgu enam kui ühte –kolme töökohta ning ei saa ette prognoosida oma arengupotentsiaali. Teenus annab võimaluse vältida üürilepinguga kaasnevaid kohustusi: lepingu pikkus, lõpetamine, töötajate vähenemistes või suurenemisest sõltuvalt vajamineva büroo otsimine jne. Samuti jäävad ära büroo sisustusele kuluvaid investeeringuid.Ettevõte peab endale selgeks tegema eelkõige, milleks on tal  äripinda vaja, millised on tema klientide vajadused ja ootused;  millised on tema majanduslikud võimalused; milline on kliendi äri kasvuperspektiiv. Äripind teenindusvaldkonnale, kelle kliendid on nn „tänavalt sisseastujad“ , kus on  palju juhukülastajaid oleks parim lahendus kaubanduskeskused või tiheda liiklusega tänavad (reisibüroo, telekommunikatsiooni teenuste müük, pangakontor vms). Kui ettevõtte äri spetsiifika on selline, et klient ei külastab kontorit sihtkülastusega, siis sobib büroo, mis on  hõlpsasti ligipääsetav ning mugav parkimine (kinnisvarabüroo, notaribüroo, advokaadibüroo, kindlustusselts vms). Kui ettevõtte kliendid kontorit otseselt ei külasta või teevad seda harva, siis sobib soodsama hinnaga büroo kesklinnast eemal. (raamatupidamis-, IT-firmad jms, back officed).

Erinevatele valdkondadele on üle Harjumaa pakkuda erinevate suuruste ja lahendustega ruume, kuid eranditeks on kujunenud  toitlustusvaldkond ja autopesulad. Kvaliteetsetele ja hea asukohaga toitlustuspinnad on tänapäeval suur defitsiit. Samuti suur nõudlus on autopesulate ja – remonditöökodade järgi, kus järjepidevalt pole samuti võimalik pakkuda sobivaid ruume.
Üürile andjad on muutunud väga mõistvaks alustavate ettevõtete suhtes. Levinud on olukord, kus ettevõttele tullakse vastu kas siis ajutise üürisoodustuse või lepingu tähtaegade osas, mõnel pool üürileandja aitab turundada ettevõtet ning selle tegevust oma klientide ringkonnas. Kuid arusaadavalt ka üürnikule mõistlikud suured ootused üürnikule: näiteks eelkõige lepingus toodud kohustuste korrektset täitmist, soovitakse alati näha ettevõtet arenemas ja lõpptulemusena hoones laienemas.

Millega peab alustav ettevõte arvestama oma äripinna üürimisel:
1. Reaalne ruumivajadus: ettevõtte peab selgeks tegema endale mitu inimest äipinnal tööle hakkab ja missugune on kasvuperspektiiv. Töötajalae vajamineva ruumi  rusikareegel on max 10 m2/inimese kohta.
2. Asukoht: kas on vaja kesklinna kallisse büroohoonesse või sobib hoopis äärelinna väiksema hoone märkimisväärselt soodsam büroo. Kuidas kliendid ettevõtte üles leiavad, kuidas töötajad tööl saavad käia.
3. Parkimine:  sõltuvalt asukohast on parkimisvõimalused väga erineva kulutasemega. Peale selle tuleb ka arvestada ühistranspordi lähedusega.
4. Äripinna üürimise kulu:  hilisemate segaduste vältimiseks tuleb kohe lepingu sõlmimisel selgeks teha, millest koosnevad üürihinnale lisanduvad kulud: näiteks kommunaalkulud, parkimiskulud, igaaastane hinnatõus.
5. Büroohotell:  Alati on ka võimalus alustaval ettevõttel üürida endale ruum büroohotellis, kus ei kaasne siduvaid lepinguid ja on kõik vajalik olemas alustava ettevõtte joaks. Kui ettevõte suudab läbi kaaluda need küsimused ja ennetada neid probleeme, siis on lootust, et alustatakse elujõulise ja kasumliku ettevõtlusega.

Käesolev artikkle ilmus Äripäeva Kinnisvararubriigis.

Compare Listings